Суспенсии (1x9)

Мнения и коментари за всичко що не става за дъвчене...
Потребителски аватар
zk
Мнения: 143
Регистриран на: чет яну 17, 2008 14:57

Re: Суспенсии (1x9)

Мнениеот zk » пон мар 18, 2013 17:15

Това с ролката е хубаво, но идеалното място не е на пивота. Така анти-скуатът практически изчезва и полюшкването при педалиране се завръща. Може да видите corsair marque примерно.

Потребителски аватар
outfaced
Мнения: 7140
Регистриран на: ср яну 16, 2008 23:44
Местоположение: Кършяка
Контакти:

Re: Суспенсии (1x9)

Мнениеот outfaced » пон мар 18, 2013 18:20

Това с ролката е хубаво, но идеалното място не е на пивота. Така анти-скуатът практически изчезва и полюшкването при педалиране се завръща. Може да видите corsair marque примерно.
интересно ... http://vimeo.com/5663129

Потребителски аватар
Цанко
Мнения: 728
Регистриран на: пон дек 15, 2008 22:34

Re: Суспенсии (1x9)

Мнениеот Цанко » пон мар 18, 2013 18:38

Това с ролката е хубаво, но идеалното място не е на пивота. Така анти-скуатът практически изчезва и полюшкването при педалиране се завръща. Може да видите corsair marque примерно.
И да и не corsair marque доста по различна ситуация.
При повечето "стандартни" single pivot рамки това е мястото доближаващо се до "идеалното" (и е лесно за реализиране)...
Въпрос на приоритет :D

Поздрави
Цанко Петев
0898 622 673

Потребителски аватар
bikezilla
Мнения: 5088
Регистриран на: чет яну 17, 2008 19:59
Контакти:

Re: Суспенсии (1x9)

Мнениеот bikezilla » вт мар 19, 2013 07:12

Къде би било "идеалното" място на теория ?

Потребителски аватар
zk
Мнения: 143
Регистриран на: чет яну 17, 2008 14:57

Re: Суспенсии (1x9)

Мнениеот zk » вт мар 19, 2013 22:44

Ами "идеално" е според зависи от целите и от физическите ограничения. Все пак силите, които дърпат тази ролка надолу са огромни. Може да се заиграете с добре известната програмка с различни позиции на ролката. На предницата (main frame) не е вариант, защото тогава проблемите с усукването на ролката ще са почти нерешими. Общо взето ще трябва да е зад пивота и монтирата на задницата. Само че тогава изчисленията за анти-скуат са сгрешени - за чейнлаин силите трябва да се ползва "преден венец->ролка", а не "ролка->заден венец". Ако на някой му се заиграва и тези обяснения не са много ясни, мога да пояснявам.

Когато ролката е на пивота, педалирането ще е посредствено, освен ако пивота не е много високо - като на zerode примерно. На вашите кончета обаче не е. Също така педалите съвсем леко ще "пропадат" при прегазване на бабуна - pedal-kickback ще е отрицателен. Освен ако последното не е цел но.1, по-добре ще е с ниски и положително стойности на kickback-а, за да може да има повече анти-скуат. Примерно ако с 32т преден венец ритането в педалите е ок, то с 22т и ролка стойностите спокойно могат да се увеличат до тези на 32т. Само закрепването на ролката може да не е толкова лесно.

Потребителски аватар
Цанко
Мнения: 728
Регистриран на: пон дек 15, 2008 22:34

Re: Суспенсии (1x9)

Мнениеот Цанко » ср мар 20, 2013 18:45

Ами "идеално" ...
Ето тези разговори ми липсват с тебе...
На теория наистина е така, но на практика с моята Yakuza нещата 22т. + ролка - от 32-11 всичко е много по "приятно" от колкото с 32т.
С 36т. нещата са осезаемо по добре в сравнение с 32т. (но катеренето 22т. - 32т. не става).
Все пак всичко е малко субективно, ще се радвам да пробваш (от такива неща излизат хубави неща:)

ПоЗдрави
Цанко Петев
0898 622 673

Потребителски аватар
outfaced
Мнения: 7140
Регистриран на: ср яну 16, 2008 23:44
Местоположение: Кършяка
Контакти:

Re: Суспенсии (1x9)

Мнениеот outfaced » чет май 16, 2013 20:03

хаха, язък за барута ... вече почнах да чертая едно супер купешко решение и слизам да премеря рамката и се оказва, че венеца няма да влезне :shock: ... пивота е много близко при мен :D

Така че едно венче 12Т за продажба:
http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=17775
Изображение

Потребителски аватар
abs
Мнения: 3564
Регистриран на: чет яну 17, 2008 10:52
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: Суспенсии (1x9)

Мнениеот abs » пет май 17, 2013 10:46

Пешо май ви каза, ама и аз да ви напомня - носете си по 1 резервно за Перпендикуляра ;)

Потребителски аватар
outfaced
Мнения: 7140
Регистриран на: ср яну 16, 2008 23:44
Местоположение: Кършяка
Контакти:

Re: Суспенсии (1x9)

Мнениеот outfaced » чет авг 29, 2013 16:12

Казано с думи прости ...
Some designers use a moderate amount of chain growth to firm up the suspension under power, because chain tension acts to resist the suspension in compression and thus counteracts bobbing.

Потребителски аватар
zk
Мнения: 143
Регистриран на: чет яну 17, 2008 14:57

Re: Суспенсии (1x9)

Мнениеот zk » пет авг 30, 2013 11:19

Казано с думи прости ...
Some designers use a moderate amount of chain growth to firm up the suspension under power, because chain tension acts to resist the suspension in compression and thus counteracts bobbing.
И кой го казва това? Много е далеч от истината.

Потребителски аватар
outfaced
Мнения: 7140
Регистриран на: ср яну 16, 2008 23:44
Местоположение: Кършяка
Контакти:

Re: Суспенсии (1x9)

Мнениеот outfaced » пет авг 30, 2013 12:36

Някъв речник на термините в Bikeradar май беше. Мен ми звучи логично до някъде. Ако при сгъване на окачването веригата се удължава, то натискайки педалите не се ли опитваш да я скъсяваш ... т.е. да отваряш окачването. Особено ако чейнлайна е под пивота. :think:

Сигурен съм че на малкото конче (mk3) ефекта го имаше (ама то не е сингъл пивот). Определено се усещаше леко отваряне на окачването при натискане на педалите на 22 отпред. Това помагаше много добре при преодолявания на препятствия при катерене. При трека сега ми е доста неутрално и бих казал, че при катерене малко ми липсва това.

Потребителски аватар
zk
Мнения: 143
Регистриран на: чет яну 17, 2008 14:57

Re: Суспенсии (1x9)

Мнениеот zk » пет авг 30, 2013 15:02

По-скоро това ще да е - www,mbfiction,com/Main/News/DualSuspension-Encyclopedia-1198,aspx
Нарочно точките са сменени със запетайки, за да не кликне някой. Не го четете това списание и прилежащ сайт - водят до затъпяване!

Удължаването на веригата и съответно опъването ѝ при педалиране са само част от картинката. Има по-големи сили, които доминират, но за MBFiction е по-лесно да онагледява глупости от колкото да каже нещо смислено.

От много години има достатъчно материали, които добре обясняват кое и какво e анти-скуат, instant center, chain force vector, driving force, CoG/M, wheelbase и т.н. - как геометрично се представят, как са свързани и как работят заедно. Иска само малко четене. След това ще е по-ясно, че дали някое окачване е сингъл пивот или не няма нищо общо с това колко голям е анти-скуата. :violin:

Потребителски аватар
bikezilla
Мнения: 5088
Регистриран на: чет яну 17, 2008 19:59
Контакти:

Re: Суспенсии (1x9)

Мнениеот bikezilla » пет авг 30, 2013 16:09

Фен ли си някой ден, особено ако стигнем до момента да си имаме клубно помещение, да си спретнем една лекция / дискусия по темата? :)

Потребителски аватар
zk
Мнения: 143
Регистриран на: чет яну 17, 2008 14:57

Re: Суспенсии (1x9)

Мнениеот zk » пет авг 30, 2013 17:56

Стига да има навитаци, че да стане по-интересно. :)

Потребителски аватар
outfaced
Мнения: 7140
Регистриран на: ср яну 16, 2008 23:44
Местоположение: Кършяка
Контакти:

Re: Суспенсии (1x9)

Мнениеот outfaced » пет авг 30, 2013 18:10

Има няколко :)


Върни се в “Хардваре”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост