Суспенсии (1x9)

Мнения и коментари за всичко що не става за дъвчене...
Потребителски аватар
pe6u
Мнения: 1147
Регистриран на: пет юни 26, 2009 20:50

Суспенсии (1x9)

Мнениеот pe6u » нед окт 09, 2011 16:19

Малко материал за домашно. http://www.mbr.co.uk/advice/suspending-beliefs/.
Лично мен, казаното от батко ни DW малко ме разколебава от намерението да мина на един венец отпред, макар че пък ние колко въртим на равно. :think:

Потребителски аватар
bikezilla
Мнения: 5088
Регистриран на: чет яну 17, 2008 19:59
Контакти:

Re: Суспенсии

Мнениеот bikezilla » нед окт 09, 2011 21:53

Кат се замисли човек, за нашия тип каране, където по-голямата част от изкачванията така или иначе, прекарваме на малка плоча, а на спусканията рядко въртим по време на преминаване на неравности и рядко ползваме най-малките 2 зъбачтки с голяма плоча, перспективата да спестиш 600 грама от теглото на велосипеда като махнеш предните скорости си изглежда привлекателна.

Поиграх си да съпоставя използваните от мен в момента отношения с няколко възможности за смяна, вариантите 24х11-34 (9ка) и 26х11-36 (10ка) изглеждат добре ...
Прикачени файлове
ratios.xls
(13.5 KиБ) Свален 201 пъти

bio
Мнения: 1685
Регистриран на: пет окт 22, 2010 07:29
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: Суспенсии

Мнениеот bio » нед окт 09, 2011 22:15

... абе и аз наскоро гледах ... разните му там 1х9 или 1х10. ама понеже отскоро минах на 2х8 .... ми е малко далечно това. на мен лично най-много ми харесва ... 26 венец + 11-36 касета. за съжаление няма такава касета 8-ца има 9-ка ама и тя е много рядко срещана. тъпото е че SRAM дерайльорите покриват до 34 зъба отзад (по спецификация) и трябва да сменям всичко ... с SHIMANO. абе ще гледам ... и ще карам вашите колела ...
Тодор
АЗ КАРАМ С СТЕПЕНКА !!!

Потребителски аватар
outfaced
Мнения: 7141
Регистриран на: ср яну 16, 2008 23:44
Местоположение: Кършяка
Контакти:

Re: Суспенсии

Мнениеот outfaced » пон окт 10, 2011 00:27

Ся не знам кой с къв венец е отзад ... ама само да спомена че разликата между 11-32 и 12-36 е има няма +150гр. :roll:, а 11-34 е +60гр.
Па зависи и кой какви чаркове има да сваля, при мен кат тегля чертата и спестявам точно 270гр. (за схемата 24 + 12-36).
Ако се сложи и чейнгайд, което мисля е наложително и се спестява почти нищо. Освен тва често ще се случва веригата да е на най малък отзад, което пак е кофти.
Относно съотношенията при въртене на най малък отпред и вариациите с най голям отзад ... ако приемем 22+(11-)32 0,687 за база (0)
26+(12-)36... 0,722... +5%
24+(12-)36... 0,666... -3%
26+(11-)34... 0,764... +11%
24+(11-)34... 0,706... +3%

и като прибавим и факта, че трябва да се изръси човек за нова касета и чейнгайд и мен за сега ми мина мерака :D

Другия вариант е нищо да не се сменя, само да се маха ... + чейнгайд. Ама трябва да пробвам да покарам само на 22 отпред да видим ко ша стане (освен, че ще ми пада веригата).
Ако сметна и башгарда отиват -460гр.. Ама 200-250 от тях ще се върнат като чйнгайд. Та ако ще се прави за тегло ефекта пак не е умопомрачителен. Мен най вече ме блазни мисълта нищо да не ми трака и да събира боклуци отпред :)
С чейнгайда има и друг проблем. Не ми е известно да има такива за толкова малки венци. Все са за 32 до 38. За долу може да се сложи тоя http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=17282 и да се наклони според нуждите. Но все си мисля, че и отгоре ще е нужно да има подпирачка. Демек некво такова http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=58566 да се получи. Ама в крайна сметка има и фрезисти за тая работа :whistle:

Инак за DWлинк-а ... на теория верно не е много добре заради разните му там баланси на силите и реакцията на задницата. Ама в крайна сметка тва означава, че няма да въртиш оптимално на равно и надолу. Абе трябва да се пробва.

Потребителски аватар
bikezilla
Мнения: 5088
Регистриран на: чет яну 17, 2008 19:59
Контакти:

Re: Суспенсии

Мнениеот bikezilla » пон окт 10, 2011 08:31

Ми спестеното тегло го смятам: 100 плоча + 100 баш + 200 дерайльор + 130 команда + 70 броня и жило = 600 грама, като не броим парчето верига което ще се скъсява :)
Нямам против вместо тия 600 грама да сложа някъв чейн гайд и колче с "дистанционно", например :think: Трябва да се поекспериментира.

spa
Мнения: 217
Регистриран на: пон яну 21, 2008 18:24

Re: Суспенсии

Мнениеот spa » пон окт 10, 2011 09:20

Ми спестеното тегло го смятам: 100 плоча + 100 баш + 200 дерайльор + 130 команда + 70 броня и жило = 600 грама, като не броим парчето верига което ще се скъсява :)
Нямам против вместо тия 600 грама да сложа някъв чейн гайд и колче с "дистанционно", например :think: Трябва да се поекспериментира.
Ми кривенето на веригата? Ми изтъркването на венците? Обикновено въртите на средна плоча и 7-8-9 венец на равно, това с малкият как ще се компенсира?
Иначе чейн гайде си е хуабво нещо.

bio
Мнения: 1685
Регистриран на: пет окт 22, 2010 07:29
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: Суспенсии

Мнениеот bio » пон окт 10, 2011 09:52

това за теглата е от weightweenies нали ? ... защото изглежда малко неестествено такава малка разлика в диаметрите ... да тежи толкова много, но няма смисъл да тъпчем в тази посока. аз също така гледах, че примерно с плоча отпред 32 ... най-малкия венец, който ползвам е 15 - така че дори с 24 отпред и 11 отзад няма да изгубя нищо и за надолу ... с 34 нагоре ще трябва да наваксвам малко.
интересно ми е обаче защо chainguide? например на много места гледах комбинацията bashguard + N-gear или модифициран rohloff chainguide ... два bashguard 104 и 64 (това когато ползват средната плоча, но и за най-малката може да се измисли нещо) ... абе много вариации има тук. все пак аз говоря за твърдак ... а вие с меките колела имате допълнително отпускане на верига при свиване на окачването нали ?!? чак сега загрях ...
@spa ... не мисля, че кривенето на веригата е въобще някакъв проблем ... за въртенето по равно съм писал аз какви предвателни коефициенти ползвам, предполагам и другите въртят така. за какво изтъркване на венци става дума?
Тодор
АЗ КАРАМ С СТЕПЕНКА !!!

spa
Мнения: 217
Регистриран на: пон яну 21, 2008 18:24

Re: Суспенсии

Мнениеот spa » пон окт 10, 2011 10:02

...@spa ... не мисля, че кривенето на веригата е въобще някакъв проблем ... за въртенето по равно съм писал аз какви предвателни коефициенти ползвам, предполагам и другите въртят така. за какво изтъркване на венци става дума?
Има кривене. Малката плоча е предвидена да се ползва в рамките на 4-5 венеца, отидеш ли към 9 вече имаш доста кривене. За да се компенсира това ще трqбва да се измести средното или просто малката да се прехвърли на средната което не знам дали може. Относо изхабяването, просто няма как да го няма. На равно за добри скорости ще трябва да караш преидмно на 7-8-9 и от там ще имаш по голямо захабяване.

Потребителски аватар
outfaced
Мнения: 7141
Регистриран на: ср яну 16, 2008 23:44
Местоположение: Кършяка
Контакти:

Re: Суспенсии

Мнениеот outfaced » пон окт 10, 2011 11:18

Чефо е прав ... има си усукване и каране на малка отпред и малки венци отзад не е полезно ни за веригата ни за венците. Ся работата е, че първо се кара рядко така, второ като се кара на тия предавки усилието не толкова голямо (освен ако не си Наката и не въртиш на тях нагоре :D ). Па и никой не е засичал колко е това каране като % от общото. Тъй че по тоя въпрос няма как да се даде еднозначен отговор. Аз не бих изместил по тая причина малката плоча по навън, защото тогава ще почнат да страдат най-натоварените предавки.

Тоя jump stop за сефтче го виждам. Направо ми иде да се плесна по челото и да кажа "как не се сетих сам" ... :D
И да, той е нужен за мекиците, щот веригата се мятка и отгоре там. Обаче тва в комбинация с Blackspire Stinger и си в джаза за няма и 130гр.
Ми спестеното тегло го смятам: 100 плоча + 100 баш + 200 дерайльор + 130 команда + 70 броня и жило = 600 грама, като не броим парчето верига което ще се скъсява :)
Нямам против вместо тия 600 грама да сложа някъв чейн гайд и колче с "дистанционно", например :think: Трябва да се поекспериментира.
дерейльора sram x-5 - 185 гр.
шифтър с жило - 145гр.
баша е под 100 ... шиманските са към 70 http://www.sicklines.com/gallery/showph ... rd/cat/529 ... ама тоя на FSA май си беше 100 :)
плочата към 100гр. е най голямата. средната да е 70 най-много http://www.sicklines.com/gallery/showph ... ng/cat/529
броните и веригата не ги бях смятал :D ...

абе над полвин кило си е ... изкушаващо

Потребителски аватар
Цанко
Мнения: 728
Регистриран на: пон дек 15, 2008 22:34

Re: Суспенсии

Мнениеот Цанко » пон окт 10, 2011 17:12

Това време за което писахте вече щяхте да сте пробвали :lol:
Много си е гот даже :handgestures-thumbupright:
Баш не мисля, че е нужен за венец 22, 24 или26(мое мнение)
Кривенето... времето ще покаже за сега не пречи!
Е пробвайте стига с това кой какво писал, какво му харесало и т.н. важно е на вас да хареса.
На менза сега ми харесва па и както каза Владо трябва за колче да олеквам :lol:
Цанко Петев
0898 622 673

bio
Мнения: 1685
Регистриран на: пет окт 22, 2010 07:29
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: Суспенсии

Мнениеот bio » вт окт 11, 2011 13:40

... туй един screenshot .. на една програма за сметки.
изходните данни:
един венец 22
касета 11/32 ама 6 скорости понеже са заключени другите - и затова направих rear spacing-a да бъде 7.2mm цялата касета голяма колкото 9 скоростна 36.5mm
chainstay=425mm колкото е на моето колело.
позиционирал съм предния венец точно срещу най-малкия заден (най-лошия случай).
сменил съм и гумата на някаква 26''
.. интересните резултати са .. скороста при даден каданс и ъглите.
Тодор
АЗ КАРАМ С СТЕПЕНКА !!!

Потребителски аватар
outfaced
Мнения: 7141
Регистриран на: ср яну 16, 2008 23:44
Местоположение: Кършяка
Контакти:

Re: Суспенсии

Мнениеот outfaced » вт окт 11, 2011 15:59

aaaaaaз мисля да излезна да покарам :lol: ... туй вече ми е много теоритично.

Потребителски аватар
outfaced
Мнения: 7141
Регистриран на: ср яну 16, 2008 23:44
Местоположение: Кършяка
Контакти:

Re: Суспенсии

Мнениеот outfaced » чет окт 13, 2011 12:39

пу да му са не види ... няма време за каране, затва още малко теория :)

Чудя се дали освен че може да се скъси веригата ще може да се сложи и Short Cage дерейльор :D

Потребителски аватар
bikezilla
Мнения: 5088
Регистриран на: чет яну 17, 2008 19:59
Контакти:

Re: Суспенсии

Мнениеот bikezilla » чет окт 13, 2011 12:49

Голяма чуденка .. аз карам с шорт кейдж с 22-32х11-32 и сингъл-пивот оТкачвне с известно удължаване на веригата ...

Потребителски аватар
outfaced
Мнения: 7141
Регистриран на: ср яну 16, 2008 23:44
Местоположение: Кършяка
Контакти:

Re: Суспенсии

Мнениеот outfaced » чет окт 13, 2011 14:06

Голяма чуденка .. аз карам с шорт кейдж с 22-32х11-32 и сингъл-пивот оТкачвне с известно удължаване на веригата ...
тц тц ... ни тъ е срам :lol:


Върни се в “Хардваре”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост